Hjeeeeelp, jeg forstår ikke !?!

Vi er så lei, vi tenker ikke på noe annet, det er som et gnagsår, vi har fått nok, når skal de ta slutt? Hjeeeeeelp jeg har fått nok!!

Ja vi snakker om det berømte viruset som herjer i verden. Jeg er så forvirret om dagen, og jeg er helt sikkert ikke alene om det. Hva er det som gjelder, hvor lenge skal jeg være i karantene, hvor mange kan vi være i juleselskapet, hvordan skal jeg teste meg, hva gjør jeg om min hurtigtest er positiv?

Nå er det så mye greier at jeg klarer ikke holde kontroll på alt som blir sagt og skrevet i mediene. Jeg må egentlig bare tenke på meg selv og min familie, og hva vi gjør i disse dager. Hvorfor skal nåværende regjering rote det til? De kåler og står i der inne, og vi medborgere forstår mindre og mindre for hver pressekonferanse de har. Hvor skal dette ende? Og hvor mange rekorder skal de sette?

Det kommer nye restriksjoner og tiltak ofte, og det er ikke enkelt og henge med på hva som gjelder til en hver tid. Ja vi kan lese dette på regjerings side, eller andre medier som publiserer det, men det blir rett og slett for mye og det vi snart kan lese om, er at statsministeren har vært på en bursdagsfeiring med personer over 20 personer.

Og jeg forstår om det blir tilfelle, og selv den beste kan feile!

Det enkleste er kanskje å tenke at vi skal bruke munnbind, holde avstand og ikke ha stor forsamlinger. Holder vi disse enkle rådene, så er vi nok godt innafor. Joda vi må også vaske hender, og ta en dæsj med antibac!

Selv om du nå er lei, så MÅ vi bare fortsette. Vi kan ikke gi oss nå, da vil dette ta helt av!

Det er kun 8 dager til julaften, og dagene går fort unna nå om dagen. Vi ønsker ikke å sitte i karantene på julaften. Det hadde i så fall vært veldig trist.

Det som er viktig nå om dagen, er å ta vare på de som har det ekstra tungt. De som sliter og som kanskje ikke har så mange. Vi må ikke glemme våre medmennesker. Ta heller en tlf og sjekk om de har det bra!

Lag deg en god dag

-tenaaringspappa- 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg