Hei jeg heter Trico

Det er mange der ute som lurer på hvordan det går med meg, og jeg begynner jo å bli en stor gutt nå så da er det på tide at jeg skriver litt om meg selv.

Jeg er på vei til å bli 5 mnd om kort tid. Det er ikke lenge siden jeg “pluppet” ut fra min mamma, jeg hadde et fint opphold med mamma og mine søsken, før jeg satte kursen mot Fredrikstad og til mitt nye hjem. Her hadde de gjort klart de meste før jeg kom, og skal si dere jeg fikk god oppvarting. De hadde kjøpt en ny seng som er veldig fint. Den var både myk og god å ligge i.

De håpet kanskje jeg ville ligge her så mye som mulig, men det føler jeg ikke at jeg har ro til. Jeg har mye energi og synes det er helt suverent og svanse rundt. Det skal sies at jeg sover i denne sengen hver natt:) Den er faktisk veldig god å ligge i!

De første dagene i nytt hus brukte jeg til å bli kjent med familien som bor her, de har mye tid til meg, og får jeg ikke kontakt er jeg raskt ute med å vise de hvor jeg er. Jeg biter litt i de for å få oppmerksomhet tror de, men det de kanskje glemmer litt er at jeg klør noe voldsomt i tennene mine. Det gjør av og til vondt, og da kan jeg bite litt i de og. Det er ikke meningen men de har noen bitemerker her og der. Det hender jeg ikke klarer å dy meg og da setter jeg tennene også i bordet, og stolene de har i hus. Jeg får ikke lov til det:)

De har en katt her i huset som heter Aria, jeg er faktisk litt usikker på om Aria har sett en hund før, for hun er litt redd meg. Trodde jeg da. Jeg er jo en del større enn henne, men helt i starten var vi nok like store. Jeg prøver å leke med henne, slik at vi kan få en god tone oss i mellom. Det er svært sjelden hun har lyst til det. Hun liker å sitte på kjøkkenbenken eller i høyden og “daske” meg litt på snuta. Hun sitter kanskje der for da har hun makten over meg.

De få gangene hun har lyst til å leke er når vi er ute på tur. Da løper hun i full fart forbi meg, men jeg tror hun glemmer at jeg er i bånd. Så når ikke opp i toppfart slik som henne. Det hender i dette moment at de som går tur med meg får “lang arm”. De strekker seg ut for de ønsker jo å henge på.

Jeg blir fort satt på plass for jeg skal jo ikke oppføre meg på den måten, men blir bare litt ivrig og da klarer jeg ikke alltid å styre meg.

Når det gjelder kurs så har jeg gått ferdig valpekurs, nå er jeg snart ferdig med grunnkurs. Det er kurs for meg og for mine eiere slik at vi sammen skal få det bedre i fremtiden. Mine eiere er veldig tålmodig, og det er ikke alltid jeg får med meg hva som skal gjøres. Men uansett er det gøy med kurs!

Jeg får mange turer, og de kjører ofte til en ny plass jeg aldri har vært slik at jeg kan vende snuta ned i grøfta og snuse meg frem til nye ting.

Livet som valp er spennende skal jeg si deg, og her er det bare å glede seg til fortsettelsen. Jeg skal holde dere oppdatert når det skjer noe nytt og spennende!

Ønsker dere en fin dag videre, og hils alle mine hundevenner

Voff Voff fra Tico

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg