Fra skogstur til studio på 2 uker

Jeg går en tur i skogen som jeg ofte gjør, dette for å klarne hodet, få frisk god luft og lukten av skog er helt fantastisk. Det er ofte ved slike turer man får tid til å tenke, til å reflektere og rett og slett så får man nye innspill. Det er alltid veldig hyggelig å gå/jogge i skogen. Fordi man treffer mennesker som hilser, er blide og som er der av den samme grunn som meg. De liker det!

Denne turen jeg nå gikk skulle vise seg å bli starten på et nytt eventyr. Jeg har lenge hatt lyst til å starte podcast, snakke om papplivet, tenåringstiden sett fra fars siden og de ulike dilemma vi kan havne i. Jeg har sagt det før, det finnes et hav av tips der ute rettet mot småbarnsforeldre, og spesielt rettet mot mødre, amming og hvilken bleie som et best å bruke!

Jeg har ikke funnet noe tilsvarende som tar opp tema som er rettet mot det fantastiske tenåringslivet. Dette sammen med en god dose humor, samt det å ta opp de upopulære sakene, som svært mange tenker, men som ikke helt får fremmet dette.

Jeg oppretter en konto på tiktok for å få et innblikk i hva barna våre gjør der ute, og får å se hva de blir eksponert for. Det er ikke så dumt tenker jeg og kjører på. Jeg får etter kort tid en idé om å spre litt glede, humor, og være til inspirasjon for andre mennesker om det er unge, midt på tre eller eldre. Og ja det er mange eldre mennesker på tiktok 🙂

Det synes jeg bare er fantastisk, for dette er ikke noe sted som bare yngre mennesker skal være på. Det er en sosial plattform som alle kan ta del i. Der får vi alt i fra mat tips, til andre gode og smarte tips til mye forskjellig.

Jeg møter etter relativt kort tid en person som som heter Jonas som viser seg å bli en meget god venn, vi oppnår raskt kontakt og avtaler å treffes. Vi finner ut at vi har samme humor, barn i samme alder, samt at vi har samme tanker og ambisjoner. Vi elsker tørr humor, og spre glede.

Under min skogstur sender jeg en mld til Jonas og spør om han er gira på å lage podcast. Han svarer konstant JA. Vi er nå i gang. Det lages et opplegg med konsept, vi tar kontakt med studio i Fredrikstad og kontakter Adlink med vår plan. Aim Studio svarer at de er gira, Adlink er gira og vi er i gang.

Dette skjedde på 2 uker, og det er få som har fått til dette på så kort tid. Det viser at vi brenner for det vi gjør og det er ingen ting som er halv ferdig!

Pr i dag har vi lansert 4 episoder av farskapet som du finner der hvor podcaster kan høres. Vær OBS det er lattergaranti 🙂

Det skjer veldig mye spennende fremover, så det er bare til å henge seg på. Følg oss gjerne på insta. Søk opp farskapet, eller på facebook. Da er du den første som får ny nnfo om hva som skjer i vår podcast verden!

Klikk deg inn og lytt, så får du deg en god latter, noe de fleste trenger i dagens ellers så rare tider

tenaaringspappa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg