Vi alle driver med burding, prøving og skalling, hvorfor?

Burding:

Vi er en gjeng med burdere. Det er mye vi burde ha gjort gjennom en dag en uke eller et år men det å være en burder er ikke alltid like positivt for det er noe du sjelden får gjort. For eksempel når du møter en person du ikke har sett på lenge så sier du som regel burde ikke vi ta en kaffe en dag, burde ikke vi ta en lunsj, men det blir alltid med burding. Det sjelden vi får noe ut av det. Er du enig har du det litt sånn du også?

I hjemmet vårt er det enkelt å gå rundt og burde! Jeg burde ikke spise så mye usunn mat, jeg burde heller gått meg en tur og nei nå burde jeg vaska huset, men burde ikke jeg sette meg ned nå. Vi er og tenker på burding stort sett hele tiden bare tenk over det igjennom en dag så skal du se at du også er en burder.

Vet du hvorfor vi burder?? Det er fordi vi da vet at vi slipper å gjøre det 😀

Prøving:

En annen ting vi mennesker driver med en prøving, Og det er noe som er like mye utbredd som burding. Vi sier ofte…Jeg lover, jeg skal prøve å skjerpe meg. Jeg prøvde å ringe deg i går, og da lurer jeg på…prøvde du, husket du ikke siste nr da eller hva gikk galt 🙂 Det er ofte en tendens med prøving, de tingene vi prøver blir det sjeldent noe av. Det er en kjennsgjerning! Det er mange som kombinerer dette og sier ofte, ja jeg burde prøve å gjøre det. Dette er det sååå mange som sier hele tiden. Ved å gjøre om på ordvalget, er det mye forskjell. Kjenner du deg igjen?

Skalling:

Vi burde endre vårt ordvalg til skal, eller skalling. Det har jeg stor tro på, da er det mulighet at det skjer noe. Legg bort burding og prøving og si til deg selv. Om du er en røyker og ønsker å slutte. sier vi ofte jeg burde prøve å slutte å røyke. Forsøk neste gang å si jeg skal slutte å røyke, da skjer det noe helt annet med hjernen vår, det er da den reagerer for nå skjer det tenker den !

Litt rart å tenke over, men tygg litt på denne så er jeg sikker på at du er enig med meg i våre ordvalg når det gjelder disse tre ordene, burde, prøve, skal. Hele nasjonen vårt går rundt og er burdere. Vi sier det så mye i løpet av en dag.

Med disse vakre ord skal jeg nå jobbe videre med mitt arbeid!

Del gjerne

tenaaringspappa

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg