Er det mange som biter på??

Hei på deg

Det er mye du kan tjene på når det gjelder salg, det er butikk i mye der ute i den store verden, og det selges alt i fra binders til større ting som biler, hus osv. Det som jeg tror mange er kjent med, er ordet mersalg. Noe så irriterende som det kan være enkelte plasser. Det blir litt i overkant flere steder, så du dropper rett og slett å gå i den butikken. Dette pga en i overkant engasjert selger skal oppnå mersalg. Det er helt klart noe butikken tjener på. Og hva vet jeg men de ansatte tjener kanskje noe på dette også. Uansett så er det svært slitsomt!!

Se for deg du er i en butikk som selger mange ulike varer, så kommer du til kassen, der står det en gjeng med batterier. Så har fra før av handlekurven smekk full. Så kommer det fra personen bak kassen, Skulle du trenge noen batterier i dag. Vi har et knall tilbud på dette. Dette er mersalg, og hadde jeg vært ute etter å kjøpe batterier så hadde jeg jo kjøpt det før jeg kom til kassen. De er flinke med spesielt batterier rett før jul osv, for da går det mye av dette! De vet selvsagt butikkene.

Du skal svinge innom en bensinstasjon for å vaske bilen eller handle noe så enkelt som en tyggis eller lignende…Der kommer det som regel “hei hei…vi har i dag tilbud på ferske boller. 6 stk for en eller annen sum” 6 boller! Ser jeg ut som en bolle? Nei bare glemt det. Ønsker ikke de bollene. Her kan jeg nevne en god del ting som kan være til bry for å si det slik. Jeg opplever til stadighet at de spør i en butikk etter at jeg har lagt alle tingene på disken og kjørt igjennom kassa, så spør de “skal det være noe mer”. Hallo! Da hadde jeg vel kjøpt noe mer om jeg skulle ha det. Er du enig?

Og så lurer folk på hvorfor netthandel øker? Dette er nok en av elementene her. Da kan du sitter i ro og fred i heimen, i bilen eller andre steder og handle i fred og ro. Det er mange småting om kan irritere i en hektisk hverdag, men fortvil ikke det finnes andre måter å handle på enn å gå i en slitsom butikk. Når det gjelder mobiloperatør eller tv selskaper osv, så har du sikkert opplevd en samtale med de fordi tv boksen din ikke fungerer eller , at du har mistet nettet. Så ringer du jo dit for å snakke med de, og for å ordne med det som er feil. Da smeller det fra kundeservice mot slutten av samtalen…Er det neo mer jeg kan hjelpe deg med! Nei da ringer jeg tilbake om noe mer dukker opp.

Det er mye der ute en kan irritere seg over, og det er mange småting som fort blir heftende. Folk kvier seg or å handle i den butikken med pågående selgere, de er slitsomme. Tenk over det om du selv jobber i en butikk. Du som jobber der blir nok lært grundig opp for dette, for det er her mye av inntektene til butikk er!

Ha en fri dag for mersalg, og nyt den fullt ut.

Prekæs

-tenaaringspappa-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg