Disse trenger min dose mer enn meg

Jeg tenker frem og tilbake, jeg tenker hva er riktig og gjøre. Skal, skal ikke. Og hvorfor er det så skjevt fordelt dette med vaksiner. Det er mange flere som trenger vaksiner enn meg!

Vi her i landet, snakker om en 3.dose med booster vaksine, og da har vi allerede satt 2 doser med vaksiner. MEN i mange land har de ikke engang fått tilbud om vaksine, som i Afrikanske land er det mange som ikke har fått muligheten til 1.dose. Så er det her bl. a Omikron ble oppdaget. Det er noe som er feil og skjevt i verden.

Hvorfor skal vi mase om den 3.dose, når enkelte land ikke har råd til 1 dose. Er ikke det en merkelig strategi. Det hjelper lite hvor mye vi vaksinerer oss, og om det er 5,6,7 osv, når flere varianter oppstår i nettopp disse landene som ikke har noe. Dermed er det langt viktigere at disse menneskene burde få sin mulighet til å stoppe virusvarianten de og.

Bør jeg takke nei til 3.dose, i håp om at den går til noen som trenger det mer enn meg? Eller skal jeg være egoist og sette den. Hva da med de andre som mest trolig aldri får muligheten til en 3.dose.

Hva tenker du? Hva er riktig tankegang her? Har du egentlig tenkt den tanken jeg deler med dere nå…?

Jeg har ennå ikke satt den 3.dosa, men det nærmer seg nok min tur i køen. Jeg vet pr nå ikke om jeg skal ta den. Det kastes også mange doser i verden hver eneste dag, og disse burde vi sette på de som er i land uten doser.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, for er det noe som er helt sikkert så vil det komme flere og flere doser. Skal vi til slutt ende opp med dose 10? Den vil nok bare få navnet 6. booster dose eller noe sånt!

Vi kjører kroppen full av vaksine i håp om at pandemien skal gi seg. Vi holder oss friske, men dette går ut av kroppen igjen og ingenting er det for evig og alltiid. Det må vaksineres for og holde det ved like. Og nei, jeg er ingen vaksinemotstander, men stiller kanskje de spørsmålene mange ikke har tenkt over, eller tenker på som de ikke tør å si.

Jeg vet som sagt ikke helt hva jeg skal gjøre med den 3.dosa.

Er jeg helt på vidda i min tankegang, så har du din fulle rett til å si det. Dette er ihvertfall noe som bør tenkes over, og gjøres noe med. Det hjelper som sagt ikke så mye om det stadig vil komme nye varianter som gir oss sykdom etter sykdom.

Per nå så vil jeg bare ha tilbake min hverdag, jeg vil kunne leve normalt og ikke gå rundt og være bekymret for smitte. Det er mange som lengter etter en normal hverdag. Så vi får bare gjøre vårt beste, så blir det nok bedre på sikt.

Del gjerne

tenaaringspappa

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg