Det rammer hardt de med svak økonomi

Det er fredag, en deilig helg står for tur og sommerværet er tilstede. Det er riktignok ikke hetebølge her hos oss lenger, noe som er helt greit kjenner jeg 🙂 Det å sove i varmen er sjelden god butikk. Det kan gjerne være varmt om dagen, og kaldt om natten. Nå har bølgen slått inn over innbyggerne i Nord-Norge, og de er de vel fortjent etter en lang periode med kalde gufs.

Nå om dagen er det veldig mange som er bekymret for sin egen økonomi. Boutgiftene har skutt i været, og veldig mange klarer ikke lenger å “sitte på” sine eiendommer og må selge. Jeg forstår godt deres bekymring. Det snakkes om kjøpekraft, og at den må dempes. De er nå greit nok, men de som rammes hardest er de som har lite fra før. De som har mye penger, merker ikke så mye til at rentene øker, matprisene øker, og at prisveksten totalt er skyhøy.

De handler jo uansett som aldri, før mens minstepensjonister, og andre lavtlønnede sliter med å få endene til å møtes. Sosialbudsjettet står og blinker rødt, og flere havner i en økonomisk uføre. Skal det være slik i et land som Norge, som har 15280720890408 NOK i fond pr i dag. Det er så mye penger at vi ikke kan forstå det helt

Det ble brukt mye penger under pandemi perioden, men de pengene er noe for lengst tilbake i potten. Det står så kjekt under denne følgende tekst “For deg og fremtidige generasjoner”. Jeg vet ikke helt om det er så troverdig at dette gjelder for oss. For det som nå skjer i Norge er ikke bra. Det er selvsagt flere årsaker til at prisene øker, men mye av dette kan og bør dempes. Bruk litt av denne potten da, slik at folk slipper å havne på gata!

Jeg får vondt av å tenke på alle de barna som ikke kan være med på alt, foreldre som sliter tungt, familier som må selge det huset de er så glad i osv. Det er ingen enkel sak å ha dårlig råd. Det vi ser er at forbrukslån og kredittkort øker. Med dette på kjøpet blir det jo helt krise. Det burde aldri vært lov med slike kreditter!

Jeg for min del nærmer meg ferie, og skal arbeide en uke til for jubelen slippes løs 🙂

Minner om at nå er det vanlige folks tur!

Med dette ønsker jeg deg en riktig god sommer og håper den blir slik du ønsker deg 

tenaaringspappa–  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg