Det er lov å bruke hodet!!!

Det er fredag og vi skal igang med tacofredag, pizzafredag og kos i mange hjem, dessverre er det ikke slik for alle og det er flere som nå sitter i karantene. Jeg kunne skrevet mange stygge ord om det, men velger selvsagt å avstå fra fristelsen! Det jeg derimot ønsker å si noe om , er at det er lov å bruke hodet! Det har vi faktisk fått fordi det skal brukes.

Da tenker jeg spesielt på grottefester…..Er det lov å si hva i h……er det de tenker på. Ja det er sikkert spennende og tre inn i en trang hule, med bensindrevet aggregat, høy musikk og svært dårlig luft! I dag leser vi i medier at det er er usikkert hvordan det vil gå med de som var involvert. Jeg kan ikke helt forstå de mennesker som utsetter seg for dette, og jeg mener jeg det er ren skjær dumhet hvis du blir med på noe så idiotisk!

Når inngangsdøren er snaut 1 x 1 meter, bør det ringe noen bjeller før du gjør din entré her. Er du voksen nok til å bli med på dette, er du voksen nok til å stå for de konsekvenser som følger med på dette. og nå ligger de med hjerneskader og store traumer. Her får de svært liten medlidenhet av meg ihvertfall.

De arrangørene av disse festene sier i denne sammenheng, er at det vil arrangere flere slike fester. Da håper jeg det blir uten festdeltakere. Dette bør være skremsel nok det de nå har vært med på. Det er en grunn til sjenkestopp ved midnatt, og det er vel ikke viktigere å feste enn å leve. Om du får varige mén grunnet dette, og i tillegg drar på deg koronasmitte, så sitter du igjen med tanker som dette. Hvor dum går det an å bli!

Nå er vi der med høy smittespredning her i vår by grunnet det ene og det andre. Hvorfor kan ikke folk være med på dugnaden litt til. Om vi ikke støtter dette, vil vi risikere å stå i de samme sko i mange måneder til. Neste sommer vil stå på spill, og det er årsaken til at vi ikke får tilbake den hverdagen vi alle ønsker oss. Vi alle ønsker oss tilbake der vi var før 12.mars 2020.

Det å kunne gjøre litt som vi ønsker uten de store restriksjonene, det er nettopp det vi vil tilbake til så raskt som mulig. Hvorfor i alle dager er det flere som blåser i dette. Det er for meg et stort mysterium. Tenker de at dette skjer ikke de, eller er de ikke redde nok. Har de kanskje ikke opplevd noen vonde dager…Ikke vet jeg

Vi lengter tilbake til

  • nærhet
  • gode klemmer uten å være bekymret
  • være ute blant mennesker uten bekymring
  • reise dit vi ønsker når vi vil
  • slippe å bruke 1 liter antibac hver eneste dag
  • slippe såre hender grunnet mye håndsprit
  • DET NORMALE

Vær så snill å ikke gi opp, det står helsearbeidere slitne over alt som skjer. Alt de står i hver eneste dag. Det er mange som står på, men dette kan ikke knekkes alene. Vi må stå samlet, og jeg kan ikke helt forstå om du har et argument for å slippe unna dette

Kjør i gang en ny hashtag!!! #blimedduog, vær med å spre dette slik at vi får med de som sniker seg unna.
Skulle du få et tilbud om grottefest eller andre rare fester, DROPP det. Konsekvensene for deg kan bli store!

Del gjerne

tenaaringspappa

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg