2 politibiler fulgte etter oss….

Vi sitter i bilen og kjører på vei hjem fra Nesodden, vi har vært hos svigermor. Hører på musikk og har en rolig og fin tur hjemover, Vi har kjørt i 10-12 minutter før jeg ser i speilt et at de legger 1 politibil nesten opp på hengerfeste vårt. Den har ikke på noe lys og gir ingen signal på at den skal stoppe oss.

Vi kjører videre i rolig tempo som vi ellers vil gjøre. Helt lovlig for å si det sånn. Så ser jeg plutselig at det ligger 2 politibiler bak oss. Men i alle dager, hva er det som skjer spør jeg konemor.

Nei si det svarer hun. Og dokumenterer det hele via sidespeilt på bilen. Det er ikke hverdagslig at det ligger 2 patruljer bak deg langs veien. Men de har nok ikke meg i sikte, for de kjører rolig og pent bak oss en stund, før vi svinger av mot E6 og Fredrikstad.

 

Vi får raskt høy puls når det kommer politi, eller andre type utryknings kjøretøy bak oss. Spesielt politibiler. Da får jeg en ujevn og tullete puls. Jeg kjører jo pent som jeg pleier å gjøre, og vet at jeg er lovlydig. Jeg vet at jeg ikke kjører for fort, bruker bilbelte, snakker ikke i mobil eller lignende. Uansett så får jeg litt høy puls et lite øyeblikk der.

Er det slik med deg og . Du vet at du ikke har noe ugler i mose, og har ingen grunn til å bekymre deg. Uansett så klarer du ikke la vær å se i speilet hele tiden. Og du tror at du kjører litt fort eller plutselig kjører vinglete. Du får en trang til å gjøre det perfekt. Og politifolka som sitter i bilen vet jo dette, de ligger på veiene hver eneste dag. Og ser nok at jeg holder fartsgrensa akkurat, eller kanskje litt under. For ingen skal ta meg for råkjøring!

De skulle nok tilbake til stasjonen i Ski, og kjørte den veien.

Vi kjørte videre, stille og rolig. Pulsen går ned i normal tempo igjen!

Ha en fin dag videre, og ha en kriminell fri dag!!

tenååringspappa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg