16 år og gravid! Hva gjør vi?

Hællæ !

Først og fremst tusen tusen takk til alle dere fantastiske mennesker der ute som bruker deres tid på å lese, og gi tilbakemeldinger. Det varmer et pappahjerte!

Tiden er inne for å skrive om vårt rikelige liv. Det har jo blitt slik at det ikke er uvanlig og høre at nabo’n/venner/kolleger eller familie har skilt seg, funnet seg ny kjæreste og startet på nytt. Det er vanlig i dagens samfunn, sett i forhold til tidligere år. Slik jeg oppfatter det, så har det blitt for enkelt å bare skvise ut din kjære, og starte på nytt. Hva med barna her, tenker de som gjør slik over det. Er dette gjennomtenkt godt nok. Det tviler jeg på i mange tilfeller.

Jadda, konemor sitter bak fordi Nadin øvelseskjører:)

Jeg traff Mirjam da hun var 16 år, jeg var 21. Det hele startet med en flørt, men vi skjønte fort at her er det noe vi kan bygge på. Det er bare noe en føler på kropp, hodet og sjel. Litt god følelse er det. Vi gir hverandre et kyss, noe som blir starten på et rikt og fantastisk liv. Det var nok få som hadde tro på at vårt forhold kom til å vare. Nettopp fordi konemor var så ung og jeg var 21 år. Vi skjønner de godt de som tvilte. I dagens samfunn er det ikke mange slike forhold som varer, for å si det sånn. Det gikk 1 mnd så ble Mirjam gravid…Jeg tenkte SHIT hva kommer foreldrene til å si. Hva tenker folk rundt oss, hva tenker verden. Det var mange tanker svirret rundt. Vi bestemte oss for å beholde barnet selvfølgelig. Det var aldri noe tvil om det.

I tiden etter fikk vi 2 barn nokså tett på. Jeg ønsket meg 4 barn, Mirjam 2. Vi møttes på halvveien:) Nadin blir født i april. Da har Mirjam fyllt 17 år. Det skal nevnes at hun er og har alltid vært voksen for alderen. Det er nok med på at vi har klart oss.

Det har vært opp og nedturer selvsagt, noe som finnes i alle familier og par. Det er vel ingen forhold som er rosenrøde! Jeg tror de som var skeptiske til vårt forhold raskt endret sine meninger. Det har vært folk som har forsøkt å ødelegge for oss opp igjennom tiden, men det har vi hevet oss over. Det gikk jo rykter her og der om diverse ting, men det er ikke noe å bry seg om. Det gjør oss bare sterkere. Det er nok flere som hadde droppet ut av et slikt forhold, men vi har pr i dag vært sammen i 18 år , og vært gift i 6 av de. Vi har det helt supert i dag, og er meget aktive med flere ting.

Det har vært perioder vi har tenkt, hvordan skal vi komme oss over den og den kneika, men vi har ikke gitt oss, og det tror jeg mange gjør altfor tidlig. Gir opp og tror gresset er grønnere på den andre siden. Det er jo selvsagt ikke alle som passer sammen, og det er forståelig, men prøv og holde ut en god stund. Hvis det må til så gå til familierådgiver og gjør alt du kan for å redde familien. Det bør være alles ønsker, i bunn og grunn. Vi har i dag 3 vakre barn i alderen 12, 14 og 17 år. Litt rart å tenke over at når Mirjam var 17 år, hadde vi 1 barn. Synes Nadin kan vente litt vi da, men hun fyller faktisk 18 år om 1 uke. OMG!!

Vi har klart oss bra, og har det helt supert. I dag lever vi et aktivt og innholdsrikt liv.
En hyllest til deg konemor som har holdt ut med denne mannen, men glad er jeg for det

Ha en fortryllende dag !

Del gjerne

Prekæs

tenaaringspappa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg