Har du forsøkt å speile din atferd

Vi mennesker tenker som regel best om oss selv. Hadde bare alle vært som meg så hadde samfunnet vært et bedre sted. Vi mennesker er satt sammen på denne måten, men har du forsøkt å speile deg selv?

En ting er å se seg selv i speilet, da vil du får se ditt ytre, men om du går litt i dybden vil du finne ut litt mer. Forsøk i tankene og tre ut av din egen kropp, sett deg ved siden av deg selv og gjør en vurdering…Hva synes du? Er du den personen du mener du er? Jeg har forsøkt dette med meg, og finner flere områder jeg kan bli bedre på.

Jeg går rundt med en tanke om meg selv at jeg er nokså perfekt, men jeg finner helt klart noen elementer jeg kan bli bedre på. Det er helt klart forbedringspotensiale! 🙂 Det er mange elementer i samfunnet vi kan sette fingeren på. Når jeg går en tur i butikken møter jeg veldig mange personligheter. Og flere av de er kanskje ikke klar over det selv!

Mange går med hodet ned i gulvet og er redd for å møte andre, det håper de ikke møter kjentfolk, for da må de stoppe opp og hilse. Det skal du slutte med, rett opp ryggen, hev hodet og vær stolt av deg selv. Du er like mye verdt du som alle andre.

Det er mennesker som ser sure ut, de hilser ikke og er gretne for ett eller annet. Hva det skyldes er for meg vanskelig å vite. De kan jo ha opplevd noe vondt, men for meg som er en type som smiler mye og blir sikkert too much for noen er det ikke naturlig å gå rundt i lokalbutikken og være sur og grinete.

Jeg tror ikke de menneskene har det så bra, det skjuler seg mye bak masken og vi krever selvsagt ikke at alle går rundt og smiler hele tiden, men når man møter de samme i butikken går det an å nikke og gi et lite hils. Det å smile kan du jo gjøre, men det ser vi ikke bak munnbindet. Man kan gjemme seg bak masken, men ved å gi et nikk så sier man hei.

Menneskene er forskjellige, og godt er det. Tenk om alle var like, da hadde det vært trist sted å være tror jeg.

Prøv i dag å still deg ved siden av deg selv, og tenk over hvilken person du er. Du vil garantert få deg en aha opplevelse. Shit er jeg en sånn type person. Det er ikke det jeg ønsker, men det kan du gjøre noe med 🙂

Ønsker deg en finfin dag, og nyt sola om du og har den i dag

-tenaaringspappa- 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg