Spiste du dette i din barndom?

Jeg spiste mye av det som liten, og har ført dette videre til våre barn. Dette med barndomsminner er det litt artig å ta med seg videre i sekken. Du har helt sikkert spist det du og, men så tenker du kanskje nå at jaaaaa, det er mange år siden jeg har spist.

Hvetemelsgrøt, eller smørgrøt som mange sier. Det er litt av en grøt, god og nydelig med litt sukker. Her i huset er det høyt elsket til kveldsmat eller lignende. Barna spør ofte om jeg kan lage dette. Jeg spiste dette mye som barn, og synes det var stor stas når papsen laget dette. Og det som er litt gøy å føre med meg videre, er at det er jeg som lager den her og.

Veldig enkel å lage, ha i

  • 1 dæsj med smør
  • ha i litt hvetemel
  • Spe deretter med melk

Gjør så følgende…Smelt smøret, ha deretter i hvetemel, rør dette sammen mens du tilsetter hvetemel. Du ser selv når det er nok hvetemel. Det er når det ikke er mer smør og røre inn. Spe så med melk, litt og litt til det tykner. Når det nærmer seg kokepunktet, så tykner den. Da kan du ha i litt mer helt til å føler den er passe tykk. Den skal ikke koke, men bare varmes opp til kokepunktet.

Den er supergod og MÅ bare smakes. Et godt tips dere alle, og barn vil elske denne.

Dette toppes med en dæsj smør i midten, sukker kanel, om du liker det. Mange har bare smør og sukker.

Her får du straks en favoritt, og står i fare for å måtte lage dette flere ganger i uka!

Bon Apetitt 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg