Søndagsturen som førte til skjulte skatter…

Dagen i dag bader i sol, vi nyter de soldagene vi får. Det er så innmari digg når del flotte varme kula skinner, da kjenner vi humøret er på topp. Hva passer vel bedre i dag og legge ut på en lang søndagstur. Jeg har jogga mye i det siste, og noe av det som er viktig er å ha noe forandringer i en ellers så vanlig treningsdag.

Jeg la ut på en tur ca 1,5 mil. Skal si den tiden gikk fort. Og når jeg rusler avsted, så møter jeg så mange hyggelige mennesker underveis. De smiler, hilser og ser strålende fornøyd ut. Det er de fleste som er ute på tur synes jeg.

Jeg går langs elva her i nærheten, det heter Glommastien for deg som en litt kjent. Det er en flott sti som i utgangspunktet går fra Fredrikstad på den siden, via Sarpsborg og til Fredrikstad igjen på den andre siden. Det er en noe lengre tur som jeg bare har syklet.

Gikk et godt stykke langs vannet i dag, og det gjør det ekstra idyllisk. Underveis på Glommastien har vi en liten skatt på historisk grunn. Narnte Tegleverk ble anlagt i 1898, og produserte da teglestein. Det som er litt gøy, er at det er fremdeles skinner i bakken, noen vogner der og ovnen som de tørket steinen. Samt en fin bålplass som er laget i nyere tid. Hit bør du ta turen innom om du er i nærheten. Det er litt gøy og spennende på en gang.

Jeg Måtte da stikke innom her en tur og ta noen fotos jeg tenkte å vise dere.

Det kommer et bilde dryss her under…..

Jeg var ute et par timer og gikk en god runde. Du får sett litt mer av ting rundt deg når du går litt raskt, istedenfor å jogge. Da har jeg mer en nok med å ikke snuble i mine egne bein, eller løpe på et hinder jeg ikke ser. I skogen er man helt nødt til å se ned, ellers går det galt:) (snakker av erfaring)

1,5 mil tilbakelagt og kroppen har det helt knall. Det er deilig å sitte her i skrivende stund og ha god samvittighet for dagens tur. Det er spennende og se alt det liver som er langs veien, og de menneskene jeg møter underveis.

Om kort tid er det ny uke, og en ny spennende uke står for tur!

Prekæs

2 kommentarer
    1. Det er så herlig å komme seg ut i naturen og det som er mest spennende med det hele er at man aldri vet hva man finner eller møter på på disse turene. Det er mange skjulte skatter man plutselig kan møte på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg